جمعه، تیر ۱۱، ۱۳۸۹

شرایط وخیم جسمی ضیا نبوی در پی حمله عصبی در زندان اوین

دانشجوی ستاره‌دار زندانی، سیدضیا نبوی در زندان اوین دچار حمله عصبی و تشنج شده است.

بر اساس اخبار رسیده به نقل از منابع آگاه در زندان اوین، چند تن از هم بندان ضیا نبوی در زندان تلاش کردند تا مسئولان زندان را نسبت به شرایط وخیم وی آگاه کنند ولی بی‌توجهی مسئولان زندان نسبت به شرایط وی باعث تداوم تشنج و حمله عصبی و از دست رفتن قدرت تکلم او تا ساعت‌ها شد.

هم بندان ضیا تلاش کردند تا با دادن آب قند به او، فشارش را تنظیم کنند و پس از چند ساعت مسئولان زندان نبوی را به بهداری زندان منتقل کردند.

به گفته منابع آگاه، پزشکان شرایط جسمی او را وخیم عنوان و خاطرنشان کردند تداوم حمله عصبی باعث ایجاد از کار افتادن سیستم ایمنی و دفاعی بدن وی خواهد شد.

گفتنی است چندی پیش و پس از قطعی شدن حکم 10 سال زندان وی، قاضی پرونده وثیقه‌ای معادل 500 میلیون تومان، برای مرخصی وی تعیین کرد.خانواده سید ضیا نبوی به قاضی پرونده گفتند که توان تامین وثیقه 500 میلیون تومانی را ندارند و از قاضی پرونده درخواست کردند که وثیقه فرزندشان را کاهش دهد.

با وجود عدم توانایی، خانواده نبوی، در حال تلاش برای تهیه وثیقه بودند که در روزهای اخیر قاضی پرونده تجدید نظر سید ضیا نبوی به خانواده وی گفت: "برای تامین وثیقه فرزندتان تلاش نکنید، در صورت ادامه پیگیری های شما و دوستانش برای تامین وثیقه، قرار وثیقه وی را از 500 میلیون به 800 میلیون افزایش خواهم داد."

سید ضیا نبوی مدت 98 روز از مدت بازداشت یک ساله اش را در سلول انفرادی بند 209 گذرانده است. نبوی در دوره بازجویی از سوی بازجویان وزارت اطلاعات تحت فشار برای اعتراف به اینکه با هماهنگی سازمان مجاهدین خلق به همکاری با ستاد یکی از کاندیداهای اصلاح طلبان در انتخابات اخیر پرداخته، قرار گرفته است.

نبوی دانش آموخته دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بوده که در کنکور کارشناسی ارشد موفق به کسب رتبه تک رقمی در کنکور شده که با سیاست های حذفی دولت نهم سه ستاره شده و از تحصیل در دانشگاه محروم ماند.

وی عضو شورای دفاع از حق تحصیل بوده که در تاریخ 25 خرداد 88 توسط وزارت اطلاعات بازداشت شده و تا کنون بازجویان وزارت اطلاعات مانع از ملاقات حضوری وی با خانواده اش در یک سال اخیر شده اند.

۱ نظر:

  1. مقاومت هرمظلومي بالاخره ظالم رو به زانو در مي اره هرچي هم كه دنائت پيشه باشه

    پاسخحذف